Cristian Osip, Dendariak elkarteko presidentea.
Marka handiek eta online erosketek merkatua menderatzen dutela dirudien une honetan, Cristian Dendariak elkarteko presidenteak tokiko merkataritzaren balio bakarra nabarmentzen du: hurbiltasuna, tratu pertsonalizatua eta komunitatean duen eragin zuzena. Elkarrizketa honetan, kate handiekin lehiatzeko erronkak, Black Friday eta Gabonak bezalako datek sektorearentzat duten garrantzia eta gazteen artean ekintzailetza sustatzeko beharra jorratzen ditu. Elkarrizketa honek Amorebieta Etxanoren merkataritzaren indartzean bakoitzak duen paperaz hausnartzera gonbidatzen gaitu.
Halloween, Black Friday eta Gabonak kontsumora gonbidatzen duten datak dira. Nola eragiten diote tokiko merkataritzari?
Data horiek eragin positiboa dute tokiko merkataritzan, salmentetan gorakada nabarmena eragiten dutelako. Hala ere, alde negatiboa ere badute, hala nola “urtarrileko aldapa”. Egokia litzateke salmentak orekatuago egotea urtean zehar, saltoki txikiei modu jasangarrian mesede egiteko. Aurten nabaritu dugu erosketak lehenago hasi direla, urritik, eta hori positiboa da. Udalak bultzatutako Amore-bonoa bezalako ekimenak funtsezkoak izan dira tokiko negozioetan kontsumoa sustatzeko.
Zein da merkataritzaren eta ostalaritzaren egungo egoera Amorebietan? Nola ikusten duzu oro har?
Oro har, ez gaude gaizki, baina polita litzateke ekintzailetza gehiago ikustea. Gazteen artean ekimena falta da, askok influencer edo futbolari izan nahi dute. Baina okinak, harakinak, denda tradizionalak (mertzeriak edo euskal jantziak) beharko ditugu. Lanbide horiek funtsezkoak dira eta ez lirateke desagertu behar. Gainera, marka handien lehia garrantzitsu bati egin behar diogu aurre, baina gure gertutasunagatik eta sormenagatik nabarmendu behar dugu. Espero dut denborarekin pertsona gehiago animatuko direla ekitera eta tokiko merkataritzari jarraipena ematera.
Nola lehiatu marka handi horiekin?
Gakoa egokitzea da. Adibidez, tokiko denda txiki askok sare sozialak aprobetxatu dituzte eta online gehiago saltzen dute aurrez aurre baino. Horrek erakusten du posible dela berritzea eta lehiatzea, ideiak badituzu eta joera berrietara egokitzen bazara.
Hori bai, ekitea ez da erraza. Autonomoa izateak erronka asko dakartza berekin, eta, tokiko laguntzak dauden arren, estatu-mailan karga fiskalak eta babesik eza itogarriak izan daitezke. Gizarte gisa ere hausnartu behar dugu: denok nahi ditugu soldata duinak, baina beti ez gaude prest horrek dakarrena ordaintzeko, eta edozein lekutan bilatzen dugu merkeena.
Amorebietako eskaintza orokorrari dagokionez, nahikoa dela uste duzu?
Bai, uste dut eskaintza oso osoa dugula. Ostalaritza bikaina da, zalantzarik gabe. Eta harategi onak ditugu, arrandegiak, etxetresna elektrikoak, zerbitzuak, arropa dendak… Agian ikusten dut falta bat gizon eta gazteentzako jantzietan. Publiko horrentzat aukera gehiago sartzea aukera handia izan liteke sektore gazteago bat erakartzeko.
Nola azalduko zenieke Mari Domingiri, Olentzerori, Aita Noeli edo Errege Magoei opariak hemen hartzearen garrantzia?
Amorebieta baloratu eta zaindu beharreko herria da. Tokiko merkataritzan erosteak gure komunitatea sendotzeaz gain, hurbileko zerbitzu pertsonalizatuaz gozatzeko aukera ere ematen digu. Gainera, erosotasuna ukaezina da: dena eskura dago eta kate handietan aurkitzen ez dituzun aholku pertsonalizatuak jaso ditzakezu.
Herriaren hazkundeak gauzak ondo egiten ari garela erakusten du. Elkarri laguntzen jarraitzen badugu, tokiko merkataritzak Amorebietaren funtsezko zutabea izaten jarraitzea lortuko dugu.

